Over

Over Stichting Flock

Stichting Flock streeft naar langdurige relaties om relevante projecten mogelijk te maken. De projecten moeten de kennis vergroten over maatschappelijk relevante onderwerpen en/of over cultuur. Geen one-size-fits-all-oplossing. We zoeken naar de meest geschikte uitwerking om dit doel te bereiken. We zijn niet tevreden met 'goed genoeg', maar gaan altijd voor het optimale.

Werkwijze

Maandelijks houdt Stichting Flock bijeenkomsten om gezamenlijk te brainstormen over vernieuwende projecten.
De ideeën die betrekking hebben op de onderwerpen waar Stichting Flock zich op richt worden gefilterd: cultuur, actieve en creatieve participatie bij media en maatschappelijk relevante onderwerpen.
Het bestuur kiest bij algemene stemmen de meest geschikte projecten volgens een aantal door hen opgestelde criteria en besluit op welke wijze voor de financiering van het project kan worden gezorgd.

Uitvoering

De uitvoering geven wij uit handen, na uitvoerige selectie, aan personen die hun sporen op dit terrein hebben verdiend.

Het bestuur van Stichting Flock

Ton Schoonderbeek

Jacqueline Heidstra

Secretaris en penningmeester

Roland Pelle

Bestuurslid

Adviseur

Jos Boerema

Criteria voor projecten

Stichting Flock ondersteunt en organiseert speciale, educatieve projecten.
Onderwerpen die de stichting ondersteunt behelzen projecten:

- die individuen en groepen in contact brengen met cultuur en culturele onderwerpen
- die individuen en groepen in contact brengen met maatschappelijk, relevante onderwerpen
- die individuen stimuleren in goed burgerschap
- die de kennis van individuen omtrent het gebruik van media in brede zin bevorderen (media-educatie)

De stichting streeft er naar om, indien mogelijk, de projecten multimediaal aan te bieden. Dat wil zeggen zowel o.m. in print, digitaal, in film en/of in video. De distributie zal zoveel mogelijk plaatsvinden via het onderwijs, maar de stichting sluit andere verspreidingswijzen niet uit.