Amsterdamse Spelen

De Amsterdamse Spelen

Ieder kind moet kunnen sporten!

In opdracht van Players United hebben wij voor de Amsterdamse Spelen lesmateriaal gemaakt. Het lesprogramma De Amsterdamse Spelen is een initiatief van Combiwel Sport. Het lesprogramma omvat een werkboekje van 8 pagina's, een docentenhandleiding en een website met filmmateriaal en challenges (deamsterdamespelen.nl). Het lesmateriaal is bestemd voor leerlingen van de bovenbouw in het basisonderwijs.

Iedereen doet mee!

Eind september en begin oktober is het weer tijd voor de Amsterdamse Spelen. Op drie locaties in en rondom het Olympisch Stadion maken leerlingen uit groep 6, 7 en 8 van het basisonderwijs kennis met allerlei sporten en ontdekken en ontwikkelen ze hun talenten. Een van de locaties is het Olympisch Stadion. Kinderen komen samen en creëren verbinding met elkaar door te sporten. Als een leerling wil sporten bij een sportvereniging en de ouders hebben onvoldoende middelen, wordt een mogelijkheid geboden om dit toch mogelijk te maken.

Sporters

Sporters hebben hun medewerking verleend aan het lesmateriaal en dagen leerlingen uit om mee te doen!