Pim en Pom in het museum

Pim & Pom in het museum

Lesbrieven bij de 26-delige animatieserie

In deze serie duiken de bekende katten Pim en Pom in de wereld van beroemde kunstwerken. Bij elke lesbrief hoort een lesbrief vol verdiepings- en verwerkingsopdrachten voor de onderbouw van het basisonderwijs. Stichting Flock ontwikkelde in opdracht van Phanta Animation de website en de 26 lesbrieven bij de animatieserie.

Waarom de lesbrieven?

Met het bekijken van de afleveringen en het behandelen van de lesbrief worden de leerlingen aangemoedigd om naar kunst te kijken. Leerlingen kunnen vrij fantaseren over wat ze zien. De lesbrieven bieden hier handvatten voor. Daarnaast bevatten de lesbrieven maak- en doe-opdrachten voor in de klas, die aansluiten bij de kunstwerken en overkoepelende thema's zoals 'talent', 'emoties', 'vormen', 'helden', etc.
Hiermee worden alle kerndoelen van kunstzinnige oriëntatie behandeld.

Bij elke aflevering hoort een lesbrief vol verdiepings- en verwerkingsopdrachten voor de onderbouw. Door het kunstwerk uit te printen, samen te bekijken en op te hangen in een lijst die de kinderen in groepjes versieren, ontstaat een bijzonder - en steeds uitbreidend - museum in de klas.

Verspreiding via het onderwijs

Het lesmateriaal bij en de informatie over de animatieserie 'Pim & Pom in het museum' is door Stichting Flock verspreid via het unieke relatiebestand van scholen en hun leerkrachten in het basisonderwijs.