Hygiëne Helpt!

In 2019 is vanuit Viruskenner i.s.m. stichting Flock een nieuw initiatief ‘Hygiëne Helpt!’ gestart.
Aanleiding voor Hygiëne Helpt was:
• het toenemende aantal verspreidingen van infectieziekten
• de wens om de awareness rondom infectieziekten te verbeteren inclusief de preventie ervan (zoals vaccinaties)
• het gebrek aan kennis over het belang van hygiëne en wat je zelf kunt doen om verspreiding van virussen en bacteriën tegen te gaan.

Wat doet Hygiëne Helpt!?
Hygiëne Helpt! Laat leerlingen zien wat ze zelf kunnen doen tegen de toenemende verspreiding van infectieziekten, zoals virussen. Welke impact kunnen ze maken? Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor anderen zoals vriendjes, vriendinnetjes, broertjes, zusjes, ouders, grootouders en anderen. Over diverse thema's is inmiddels digitaal lesmateriaal gemaakt.

Nog meer wensen en ideeën
Stichting Flock wil nog graag lesmateriaal maken over o.m. de transmissieroutes via voedsel en water, via knaagdieren, via lucht, via bloed, over teken en over SOA.
Ook is er een grote wens om een doorlopende leerlijn te maken over leefstijlhygiëne.
Geïnteresseerd om hierin te participeren? Neem dan s.v.p. contact met ons op!
 Het lesmateriaal van Hygiëne Helpt! is mogelijk gemaakt door: